×

Oznámení

Lack of access rights - File '/cache/3/837b3337f2cd8929925b1fb78347f51b.jpg'

Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola při centru ARPIDA, o.p.s.

• zajišťuje výchovu a vzdělávání (pedagogické prostředky uceleného systému rehabilitace) dětem, žákům a studentům s tělesným (motorickým) a kombinovaným postižením
• sdružuje mateřskou školu, základní školu, základní školu praktickou, základní školu speciální včetně rehabilitačního vzdělávacího programu, třídu přípravného stupně základní školy speciální, střední školu - dvouletou praktickou školu, školní družinu, speciálně pedagogické centrum, stanici zájmových činností a školní jídelnu.

 

Předškolní vzdělávání:

Mateřská škola při centru ARPIDA, o.p.s.

• je určena pro děti s tělesným (motorickým) a kombinovaným postižením zpravidla od tří let věku

• dle rejstříku škol má kapacitu 30 dětí. S dětmi je pracováno zpravidla ve třech třídách, v každé třídě je zařazeno 8-10 dětí, se kterými pracují dvě učitelky a pomocnice

• dětem je v MŠ věnována komplexní koordinovaná péče v duchu uceleného systému rehabilitace - vedle prostředků pedagogických je zajištěna realizace prostředků sociálních (např. osobní asistence) a léčebných (zejména LTV, ergoterapie, hydroterapie, atp.).

 

ms1.jpgms2.jpgms3.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Základní vzdělávání:

Základní škola pro tělesně postižené (ZŠ)

• je určena pro žáky s tělesným (motorickým) postižením
• dle rejstříku škol má kapacitu 12 žáků,  ve třídách je malý počet žáků, s nimiž pracuje více pedagogických pracovníků (zpravidla učitel – speciální pedagog a asistent pedagoga). K dispozici jsou též osobní asistenti
• v souladu se školskou legislativou je pracováno dle ŠVP (školní vzdělávací program)
•  na základě povolení MŠMT ČR má škola celkem 10 ročníků  (ŠVP umožňuje rozložit učivo 1. ročníku do dvou let)
• škola má jen  první stupeň
• Koncepce základní školy (ŠVP) respektuje tendenci integrovat žáky tohoto vzdělávacího programu v hlavním vzdělávacím proudu, tedy v běžných školách v místě jejich bydliště (inkluzivní vzdělávání). V těch případech, kde není integrace z objektivních důvodů (zdravotní stav žáka) možná, plní tento žák povinnou školní docházku i nadále v ZŠ při centru ARPIDA dle IVP.
• žákům je věnována komplexní koordinovaná péče v duchu uceleného systému rehabilitace - vedle prostředků pedagogických je zajištěna realizace prostředků sociálních, léčebných (zejména LTV, ergoterapie, hydroterapie, atp.) a pracovních. 

P1080505.JPGzs9.jpgzs7.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Základní škola praktická pro tělesně postižené (ZŠP) - dobíhající vzdělávací program

• je určena pro žáky s tělesným (motorickým) a kombinovaným postižením
• dle rejstříku škol má kapacitu 40 žáků 
• ve třídách je malý počet žáků, s nimiž pracuje více pedagogických pracovníků (zpravidla učitel – speciální pedagog a asistent pedagoga). K dispozici jsou též osobní asistenti
• na základě povolení MŠMT ČR má škola celkem 10 ročníků  (ŠVP umožňuje rozložit učivo 1. ročníku do dvou let) 
•  v souladu se školskou legislativou je pracováno dle ŠVP (školní vzdělávací program)
•  žákům je věnována komplexní koordinovaná péče v duchu uceleného systému rehabilitace - vedle prostředků pedagogických je zajištěna realizace prostředků sociálních (např. osobní asistence), léčebných (zejména LTV, ergoterapie, hydroterapie, atp.) a pracovních. 

P1080536.JPGzsp2.jpgzsp1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Základní škola speciální (ZŠS), včetně rehabilitačního vzdělávacího programu

• je určena pro žáky s tělesným (motorickým), resp. s kombinovaným postižením
• rehabilitační vzdělávací program je určen pro žáky s těžkým kombinovaným postižením, s mentálními dispozicemi v rámci pásma těžké mentální retardace
• dle rejstříku škol má kapacitu 40 žáků
• ve třídách je malý počet žáků, s nimiž pracuje více pedagogických pracovníků (zpravidla učitel – speciální pedagog a asistent pedagoga). K dispozici jsou též osobní asistenti
•  škola má v souladu se školskou legislativou deset ročníků
•  žákům je věnována komplexní koordinovaná péče v duchu uceleného systému rehabilitace - vedle prostředků pedagogických je zajištěna realizace prostředků sociálních (např. osobní asistence), léčebných (zejména LTV, ergoterapie, hydroterapie, atp.) a pracovních. 

Třída přípravného stupně základní školy speciální

• třída přípravného stupně ZŠS je určena pro děti s tělesným (motorickým) a kombinovaným postižením, které se připravují pro vzdělávání dle vzdělávacího programu základní školy speciální a dle rehabilitačního vzdělávacího programu základní školy speciální (středně těžké a těžké mentální postižení)
• je určen pro děti od 5 let věku, má celkem 3 ročníky a nezapočítává se do plnění povinné školní docházky
• dle rejstříku škol má přípravný stupeň celkovou kapacitu 8 dětí
• v přípravném stupni je pracováno s malým počtem dětí, s nimiž vždy pracuje více pedagogických pracovníků (zpravidla učitel – speciální pedagog a asistent pedagoga). K dispozici jsou též osobní asistenti

• dětem je věnována individuální koordinovaná péče v duchu uceleného systému rehabilitace - vedle prostředků pedagogických je zajištěna realizace prostředků sociálních (např. osobní asistence) a léčebných (zejména LTV, ergoterapie, péče klinického logopeda, hydroterapie, atp.). 

z1.jpg

zs8.jpgzs4.jpg

 

 

 

 

 

 

Střední vzdělávání: 

Praktická škola jednoletá (PŠ)

• je určena pro žáky s tělesným (motorickým) a kombinovaným postižením, kteří absolvovali základní vzdělání v základní škole speciální

• ve třídách je pracováno s malým počtem žáků, s nimiž vždy pracuje více pedagogických pracovníků (zpravidla učitel – speciální pedagog a asistent pedagoga). K dispozici jsou též osobní asistenti, resp. sociální pracovník
• činnost praktické školy jednoleté je účelně propojena s činností sociálně terapeutických dílen a sociální rehabilitace (chráněné modelové bydlení při centru ARPIDA) a s ergodiagnostikou 
• žákům je věnována komplexní koordinovaná péče v duchu uceleného systému rehabilitace - vedle prostředků pedagogických je zajištěna realizace prostředků sociálních (např. osobní asistence, sociální rehabilitace, sociálně terapeutické dílny), léčebných (zejména LTV, ergoterapie, péče klinického logopeda, hydroterapie, atp.)

Praktická škola dvouletá (PŠ)

• je určena pro žáky s tělesným (motorickým) a kombinovaným postižením, kteří absolvovali základní vzdělání v základní škole praktické, popřípadě základy vzdělání v základní škole speciální

• dle rejstříku škol má praktická škola dvouletá kapacitu 12 žáků (6 v každém ročníku)
• ve třídách je pracováno s malým počtem žáků, s nimiž vždy pracuje více pedagogických pracovníků (zpravidla učitel – speciální pedagog a asistent pedagoga). K dispozici jsou též osobní asistenti, resp. sociální pracovník
• činnost praktické školy dvouleté je účelně propojena s činností sociálně terapeutických dílen a sociální rehabilitace (chráněné modelové bydlení při centru ARPIDA) a s ergodiagnostikou 
• žákům je věnována komplexní koordinovaná péče v duchu uceleného systému rehabilitace - vedle prostředků pedagogických je zajištěna realizace prostředků sociálních (např. osobní asistence, sociální rehabilitace, sociálně terapeutické dílny), léčebných (zejména LTV, ergoterapie, péče klinického logopeda, hydroterapie, atp.)

zaverecne_zkousky.jpgpraxe_1.jpgpraxe_2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Školská zařízení:

Speciálně pedagogické centrum (SPC)

• poradenské zařízení je určeno pro děti, žáky a studenty s tělesným (motorickým) a kombinovaným postižením z Jihočeského kraje
• odborná činnost SPC je zaměřena zejména na depistáž, diagnostickou, poradenskou, terapeutickou, metodickou, integrační a rehabilitační činnost, a to v souladu s vyhláškou č. 72/2005 Sb. v platném znění
• ve spolupráci s NZZ při centru ARPIDA realizuje též specifické formy terapie, jako je arteterapie, muzikoterapie, dramaterapie a účastní se i animoterapie
• odborný tým tvoří dětští psychologové, speciální pedagogové, arteterapeut, muzikoterapeut a sociální pracovník
• odborný tým  SPC koordinuje svou činnost a úzce spolupracuje s pracovníky Nestátního zdravotnického zařízení při centru ARPIDA, kde jsou k dispozici dětský neurolog, rehabilitační lékař, pediatr, ortoped, fyzioterapeuti, ergoterapeuti, kliničtí logopedi a další odborníci (viz zdravotnictví)

Školní družina (ŠD)

• je určena pro žáky škol při centru ARPIDA, kteří splňují podmínky pro přijetí do školní družiny – viz provozní řád školní družiny
• dle rejstříku škol a školských zařízení má školní družina kapacitu 60 žáků
• činnost školní družiny je integrální součástí uceleného systému rehabilitace 

sd1.jpg

sd2.jpg

sd3.jpg








 

 

Stanice zájmových činností

 • zajišťuje činnost zájmových útvarů pracujících v centru ARPIDA v průběhu školního roku
• zajišťuje jednorázové zájmové akce v průběhu roku určené zejména pro klienty centra ARPIDA (např. mikulášská besídka, vánoční tradice, dětský karneval, velikonoční tradice, den dětí, atp.)
• zajišťuje prázdninové tábor pro klienty centra ARPIDA – letní tábor pro děti s tělesným a kombinovaným postižením, psychorehabilitační tábor pro děti se zdravotním postižením a jejich rodiče.

szc1.jpgszc2.jpgszc3.jpg

 

 

 


 

 

 

 

Školní jídelna (ŠJ)

• zajišťuje kvalitní denní stravování dětí mateřské školy a žáků základních škol a střední školy při centru ARPIDA
• zajištěno je tak vaření a výdej obědů a dále dopoledních i odpoledních svačin

 

Školství - kontakty

Mgr. Ivan Kolář - Pověřen vedením škol

Mgr. Ivan Kolář
Pověřen vedením škol

  • +420 385 777 030
  • +420 731 031 903

Mgr. Jaromír Novák - Pověřen vedením ŠD a OA

Mgr. Jaromír Novák
Pověřen vedením ŠD a OA

  • +420 385 777 030
  • +420 777 648 868

Šárka Břicháčková - Pověřena vedením MŠ

Šárka Břicháčková
Pověřena vedením MŠ

  • +420 385 777 019
  • +420 770 101 414

Irena Stehliková - Vedoucí školní jídelny

Irena Stehliková
Vedoucí školní jídelny

  • +420 385 777 029



 

Naši hlavní partneři

Statutární město České Budějovice   Jihočeský kraj Rottary 

 
 

Arpida centrum pro rehabilitaci osob se zdravotním postižením, o.s.

Kontakty

Centrum ARPIDA, z.ú.
U Hvízdala 1402/9
370 11 České Budějovice